Planer på höstaktiviteter? Sök bidrag!

Planer på höstaktiviteter? Sök bidrag!

Planer på höstaktiviteter? Sök bidrag!




Nu är det dags att söka föreningens bidrag! Dessa kan användas för att finansiera aktiviteter, kampanjer eller resor ni vill göra!

Skicka in er ansökan senast 31 juli, så får ni besked senast 15 augusti.

 

Vilka bidrag finns?

Det finns fyra sätt för klubbar, nätverk och distrikt att få pengar från Fältbiologerna. Det första baseras på att ni har haft aktiviteter under året och kallas verksamhetsbidrag. Har ni i klubben specifika aktiviteter som ni vill anordna – sök aktivitetsbidrag. Det tredje bidraget – startbidrag– kan sökas av nystartade klubbar. Det fjärde bidraget kallas medlemsbidrag och kan sökas av enskilda medlemmar.

Det är föreningens riksstyrelse som tar beslut om bidrag under årets fyra ansökningsperioder. Under perioderna är ni garanterade ett besked innan sista datum. Det går även att skicka ansökningar löpande under året.

LADDA NER BLANKETTER HÄR >>

Var ska blanketten skickas?

Blanketten ska mailas till:

riks.styrelsen@faltbiologerna.se

Om Fältbiologernas bidrag till klubbar och medlemmar:

Bidrag kan sökas 4 gånger om året.

Ansökningsperiod 1: 1 februari – 28 februari, besked senast 15 mars
Ansökningsperiod 2: 1 april – 30 april, besked senast 15 maj
Ansökningsperiod 3: 1 juli – 31 juli, besked senast 15 augusti
Ansökningsperiod 4: 1 oktober – 31 oktober, besked senast 15 november